4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, April 9, 2013

Perjuangan Harus di Teruskan

Bismillah...

Tidak akan mudah mengalah. Berkat Doa dan ketabahan harap dugaan ini cepat berlalu pergi...prinsip dalam meneruskan hasrat breastfeed my princess D.A. Semoga Allah SWT memberi kemudahan kepada kami ibu-ibu yang senasib dengan aku.

Rentetan dari Entry lepas, put*ng luka disebabkan D.A yg suka memerap dan melekat jer dengan ibu....tersiksa azab juga la rasa...

Alhamdulillah semakin better sekarang ni... memula aku sapu minyak gamat saja...risau juga aku,setiap kali menyusukan D.A tak sempat nak pergi basuh pun... MALAS dengan rasa yakin halal sebab produk buatan orang melayu aku blasah je...tengah-tengah malam nak ke toilet dengan Dea melalak nak susu kan mau jaga seisi makhluk Tuhan dekat Rumah ni.... tapi laki aku tanya ok ke minyak gamat duk masuk perut D.A,,mula la aku pun rasa tak sedap hati... so meng-google la cari apa-apa petua dan produk yang selamat untuk ibu dan anak..

see, aku jumpa produk ini, Nursing butter "pure cocoa butter and pro vitamin b5"... cepat-cepat send image dekat hubby aku before dia balik keja.. nasib baik tindakkan bijak aku send image,kalau tak jenuh juga dia nak mencari benda alah ni... hahaha dia siap p kat kaunter guardian tunjuk gambar nak cari ubat ni...maka promoter pn cari punya cari tak ada produk ni...nasib baik hubby aku ni dah memang bijak aku dah pesan kat dia beli dekat watson sebab kawan aku pun kata dia beli dekat watson... makanya dia pun kesian kan bini yang menagis setiap malam minta belas kasihan meraih simpati...hahaha terpaksa p cari dekat watson pula. agaknya dah malas nak dengar aku gerak dia tengah malam cakap sakit..tahan sakit mengucap macam nyawa tak lepas tau..



sampai watson pun sama, dia just tunjuk image ni dekat kaunter..nak ubat ni katanya...jeng3...nasib baik ada.... Alhamdulillah,maka pulang dengan rasa gumbira agaknya sekurang-kurangnya dapat juga tolong aku kan... tengs darling!!! 30g RM25.50 tunaiiiii....


sebelum pakai baca dulu apa yang patut dan tak patut buat ok... lega bila baca "does not have to be washed off prior to breastfeeding" lepas sapu pastu nak menyusu tak payah cuci..yaaaa ni la yang penting... ubat ni macam gel tak ada bau tak ada rasa....tapi agak bekesan bagi nipple aku...syukran...walaupon belum recover sepenuhnya sekurang-kurangnya dapat bertahan la sikit dah tak nangis dah,,,cuma mengucap,zikir siap kali nak feeding D.A... D.A punya style rasa ja Nipple terus ngap macam ikan makan umpan tau...adehhhhh sabar la anak oiii....


thank you Allah...hope my journey in breastfeed my daughter will success (target seterusnya sampai D.A umur setahun) sebab apa tak dua tahun?? inshaa Allah ada rezeki untuk Adik D.A pula kan... berangan ok...


SUka? > klick button "LIKE"...

6 comments:

  1. Replies
    1. mama nak nangis....entry ni saja nak kuatkan semangat jer...belum recover...DEa Aleesya kuat menyusu time malam so xsempat luka nak baik wuwuwuw......

      Delete
  2. Aku bca pn nek seriyau.. Sabaq tau fuzy, kuat semangat.. Insyallah nant makin ok, and cpt recover k...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakittttttttttt....menangis lg aku setiap mlm

      Delete
  3. fifi dulu sapu purelan 100.. kejap je ok.. dulu puting melecet sampai berkuping.. kuatkan semangat ibu!~ inshaAllah bende baik Allah mesti tolong.. :)

    salam kenal dari fifi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye fifi..thank you fuzy pun dah ahmpir recover alhamdulillah masih boleh teruskan perjuangan ni...

      Delete

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!