4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, July 12, 2012

Jantina Baby dalam kandungan.. BOY or GIRL ?



 Hyeee mummy to be semua.... situasi hampa sama tak cam aku??

gambar ni ehsan dari mr. google


Soalan demi soalan.... dah brapa bulan?? bila due?? boy ka girl?? ini la soalan paling femous sekarang... Jawapan: baru masuk 7bln (28weeks), due hujung bulan 9, jantina scan masa 21weeks doktor cakap tak pasti..so dia taknak bagitau sebab takut salah tershopping banyak plak... ada baiknya doc buat camtu kan... ye la, kalau tahu gigirl sure nak baju n barang pink je...kalau boboy nak biru jer..hehehe...so sampai la sekarang aku belum scan untuk tahu jantina... hubby aku nak suprise tunggu ja baby lahir...hehehehe best juga camtu...

yup... mengikut sumber kandungan aku sekarang macam gambar ni.

U alls semua pernah dengar orang tua-tua punya petua tak...depa tu kadang-kadang ada betulnya..."sekilas ikan di sungai sudah ku tahu jantan betina nya..." cheeewah!! camtu pula..actually orang tua-tua ni depa banya pengalaman... dah brapa kali pregnant and beranak...dulu 1 family sampai 12 orang anak pun ada kan.. kau hado?? hehehehe...zaman sekarang ni ada cuma kebarangkalian tu kecil la kan... family aku pon 8 orang adik beradik..heheh kira kategori ramai la juga kan....

okeh!! camni... Banyak blog-blog yang dah share benda ni...so aku pon nak try suai padan kan dengan aku...

1. Perut ibu
Sekiranya kelihatan tajam iaitu meruncing ke depan - lelaki
Sekiranya bundar atau melebar ketepi - perempuan.
(aku memang nampak pun kedepan..tak lebar pun...kawan aku pun cakap if tengok dari belakang tak nampak cam preggy pun..)

2. Arah tidur ibu
Mengiring ke kanan - lelaki
Mengiring ke kiri - perempuan.
(aku memang banyak mengiring kekanan berbanding ke kiri...tapi entah lah kadang-kadang sakit belakang ubah-bah juga gaya tidur)

3. Arah berat perut
Sebelah kanan - lelaki
Sebelah kiri - perempuan.
(aku pun xpasti..rasa macam baby duk tengah-tengah hehehe)

4. Perangai ibu
Suka bersolek, bergaya - perempuan. 
Malas bersolek, bergaya - lelaki.
(aku  sekarangkan housewife.... duduk rumah je.. mana ada bersolek, tapi sejak azali lg memang malas nak bersolek =)

5. Garisan pada perut ibu
Garisan tegak dari bawah ke atas terang dan tak putus - lelaki.  
Garisan tegak dari bawah ke atas terang dan terputus - perempuan.
(lagi sekali lelaki....nampaknya tanda-tanda lelaki mendominasi ni...)

6. Wajah ibu
Berseri - lelaki. 
Tak berseri - perempuan.
(tanda-tanda ni tak pasti la....ada orang cakap muka aku ada nampak berseri...aku rasa tak berseri langsung sebabnya bibir kering, muka parut jerawat yang dulu-dulu taknak hilang...ermmm so yg ni aku letak perempuan)

7. Buku lali ibu
Licin putih berseri - lelaki
Kehijauan - perempuan.
(hahahha,,nak gelak dulu sebelum komen.... licin putih berseri tu takdak la..sebab aku ni jenis sawo matang...gelap ha....tapi takda la nak jadi hijau kan...)

8. Response baby terhadap ibu mengandung
Kalau baby suka, maknanya si kecil bertentangan jantina - lelaki. 
Kalau baby tak suka, maknanya sama jantina - perempuan
(dalam kes ni...agak musykil la....dua orang baby aku try pegang n letak kan atas perut depa takmau berdiri atas perut aku..kedua-dua baby adalah perempuan...)

9. Morning sickness. 
Teruk - perempuan
Sebaliknya - lelaki.
(agak teruk la...)

10. Cenderung makan. 
Protein seperti daging + makanan masin + asam - lelaki
Manis dan buah - perempuan. 
(tak pasti la yang ni.... sebab sangat suka makan buah-buahan, dan suka sangat makan daging kambing bakar letak sos lada hitam....sedap!!!)
 
okey...selesai sudah soal jawab.....
lelaki - 50%
perempuan - 30%
tak pasti -20%

 

keputusannya berpihak kepada BOY............ hahahah...actually semua ni ketentuan ALLAH swt..ni just suka-suka je...segalanya telah pun di tentukan oleh ALLAH swt....



SUka? > klick button "LIKE"...

9 comments:

  1. gadis dulu mase memule pregnant...morning sickness yang amat teruk...

    skali bile scan baby boy...
    dah 2 kali scan mmg baby boy..

    ada yang boleh percaya n ader yg x leh percaya...
    ^_^

    ReplyDelete
  2. ye ke gadis.....tak kesah la boy or girl...anak first ni...hope baby sehat alhamdulillah.......

    ReplyDelete
  3. rara dulu tgk jugak perut cm org tua2 ckp.dulu sume org teka boy.last2 scan gurl.hehe

    ReplyDelete
  4. hehehe ye ke rara.....blum kuar lg baby kn...kuar nanti baru cnfirm kn....doa semuanya selamat

    ReplyDelete
  5. fuzi baby boy eh? teruja jek..mila lmbt lg la boleh nmpak..hehe

    ReplyDelete
  6. Hahahahah...
    Awak, kenapa ms sy preggy dulu, byk bertentangan dgn petanda yg ada ni. Tapi walau apa pun, janji baby sihat, kan?

    Have a nice day!

    ReplyDelete
  7. mila.. fuzy blom pasti la...huhuhu...ni just merepak dgn petua org dulu2..xboleh pcaya...

    faraherda..yeke? huhuh contra sgt2 ke? itu la kn jgn pcaya...yang scan pun kadang tersalah...sekali kuar gender lain...

    ReplyDelete
  8. Salam..
    Tahniah atas kehamilan.. suka sgt saat baby tendang2 manja.. :)

    ReplyDelete
  9. terima kasih.... mmang sgt teruja first time dapat rasa baby movement....syukur sbb tau baby sihat...

    ReplyDelete

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!