4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, March 1, 2013

Pap Smear

Bismillah...

Yes!!! aku dah buat ujian pap smear, poyo jer....baru jer balik ni.. bukan apa sebelum ni mentality aku asyik berkata malas nak buat ujian pap smear sebab MALU,pastu ujian ni SAKIT (belum buat mana tau rasa macam mana)....macam tu la kan mereng je..padahal masa beranak hari tu dah hilang rasa malu...malu-malu pun kena juga la sakit nak beranak oiii...doktor laki ramai plak time aku tu,,, tension pssffffttttt.........let talk about pap smear...

masa check up Dea masa 5 bulan hari tu..nurse tanya pernah buat pap smear? aku kan jenis jujur...hahaha nak menipu fikir dua tiga kali..errrr jawab je tak pernah.. so nurse suruh datang hari jumaat 1.3.13, wokehhh set!! bila di fikir-fikirkan ujian ni untuk check tahap kesihatan aku, free of charge pula....

nak kongsi pengalaman aku buat pap smear.... sampai ja dekat KKIA ada 3orang kakak-kakak muka senyum-senyum ja baru lepas buat pap smear, siap nyakat aku lagi...sakit!!!! gerrrrrrrrr!@#$%^&*.... dalam hati nak balik pun ada...tapi depa cakap sambil gelak-gelak... pastu salah sorang cakap takdak la..biasa ja...sejuk hati sikit... sampai turn aku:

masuk bilik, ada nurse sorang je...pastu aku tengok tools pap smear....dupdapdupdap...macam picture kat bawah...tak sempat la nak bergambar bagaikan...naik baring atas katil..pastu posisi macam nak beranak...terkenang kembali...

gambar ni dapat dekat pakcik google

nampak alat paruh itik ??? errrr benda alah tu la nak jolok masuk...hehehe opsss fikir bukan-bukan pula ... lepas tu paruh itik tu akan di buka..ternganga sikit la miss v time tu...nurse pun akan masuk bnda yg panjang untuk korek tisu pangkal servik..dua kali dia korek-korek....tak sakit pun...heheh biasa-biasa jer...sakit lg time check bukaan time nak beranak ok...
 

so sepanjang pengalaman aku panjang ke? pap smear ok je la..mana rasa sakit pun...cuma rasa malu tu ada la sikit....miss v kan tempat sulit,nak tunjuk dekat orang lain selain en.hubby memamg kekok sikit la...

pap smear ni memanglah tersangat penting!!!!! so bagi hampa yang belum buat lepas beranak ni aku nasihatkan jangan malu jangan segan p la buat ok.... nak tau kepentingan pap smear ni hampa google la..aku pun malas nak cerita balik or copy paste..dah banyak blog yg duk share.. aku baca dekat SINI dan SINI 

Di atas kepentingan ujian pap smear ni aku buang rasa malu la...kalau beli keta RM 1juta pun kena service ni kan pula 'barang' kita....mana ada spare part dah...so mencegah lebih baik dari mengubati....

oleh itu...saya seru wahai kaum hawa sekalian ayuhhhhh menjalani ujian pap smear.....macam buat kempen kan...maklum lah dah dekat election ni...haha terpengaruh..tetiba kempen pap smear plak kn....


SUka? > klick button "LIKE"...

No comments:

Post a Comment

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!