4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, June 1, 2013

Bowling dan Rezeki Anak

Dah lama tak hang out jalan-jalan pergi Megamall penang...memang dah tak semeriah memula buka dulu..sekarang dah tak ramai pon orang...seharian berjalan lenguh kaki,bawa DA pusing bukan mai suka lagi.

Abah DA lepas gian nak main bowling..ye la sejak aku preggy dampi la skrg DA dah lapan bulan rasanya +/- hapir dua tahun tak sentuh bola bowling..dulu-dulu dating sambil main bowling la...huhuhu

lenggok Abah..huhuh terlindung pula

selain tu bawa adik-adik jalan-jalan sama..almaklum la cuti sekolah...pak njang,pak cik and maksu DA semua angkut sekali.
 
DA yang asyik tengok orang main bowling

bila dah sampai waktu tidur DA merengek je nak aku dukung jer...haishhh ibu pun nak lepas gian main boling la sayang..abah dukung pon dah tak nak...
 
DA dah ngantuk ni..
 ibu kasi DA isap susu...nursing in public kot..hehehe tertidur nyenyak jer...ngantuk sangat dah la tu...hohoho ibu sambung main bowling...

akhirnya....

maksu DA jadi mangsa kena riba...sebab maksu cakap maksu tak pandai main bowling hehehe.... nasib baik la..kalau tak rugi la turn aku semua pakat kalut nak tolong main kan......
 
nyenyak sungguh atas riba maksu

tidur DA tak lama....dalam  15 - 20 minit dah cukup bagi DA hahaha..bangun jer terus ceria..nanti boleh sambung tido atas kereta ok....
 
sempat bergambar..

selain tu nak story kisah Rezeki DA hari tu...pusing-pusing dalam hypermarket Pacific ternampak magic carpet.. terus bunyi tinggggg!!! ada lampu atas kepala... DA sekarang asyik nak turun tilam sendiri je... katil dah kena buka sebab jatuh katil tinggi sangat hahaha...jatuh tilam ok lagi...DA ni pesyen bangun pukul 2am-3am terus nak turun tilam..kadang ibu pun tak sedar..sedar-sedar DA dah ada kat lantai...hummmmmm

ok...sila refer gambar di bawah ok... dah terbekenan dengan tikar ajaib ni..terus panggil promoter bangla...aku dengan lagak datin..give me 2.5 meter...then promoter tu bagitau aku harga...ayoyoyo...salah faham dengan harga..mak aiiii punya la mahal..mahal la bagi aku... 0.5 meter RM9.95...opocot!! takkan nak beli setengah meter je?? laki aku buat macho cover punya pasal dia cakap alaaaa ambil jer..tapi aku terus kurangkan ukuran..hahaha ambil 1.5 meter... puppappupap!! RM 29.75..beli kain buat baju pon tak mahal camni...

total harga RM29.75
tapiiiiiiii apa yang di kata rezeki anak tu.....balik jer rumah aku terdetik nak belek list harga...tiga kali aku tengok and tekan calculator..sah dan memang sah! promoter tu salah print bar code (refer bar code gambar di atas) salah cashier juga ..dia jus scan dan tak tengok betul-betul...aku nak buat macam mana lagi dah balik rumah dah malam-malam buka pasific pun dah tutup...so aku anggap memang rezeki anak aku... beli 1.5 meter dengan harga RM9.95...huwhewhew...terus otak ni fikir jahat..kalau beli 2.5meter lagi aku untung hahaha...

magic..hahaha memang magic tikar ni...

letak tepi katil..kalau DA berdentum pon ada benda soft nk kurangkan risiko kan..... DA pun suka dengan texture magic carpet ni...

tak la lebar sangat tikar ni...cukup la nak cover DA


esok long journey aku n DA without abah.....ibu bawa DA dengan kawan2 jer..dah siap packing baju,bekal makanan DA...hopefully everything akan selamat...Allah permudahkan perjalanan pergi and balik..amiin.......





SUka? > klick button "LIKE"...

1 comment:

  1. dah lama gak tak main bowling...
    nape tak terpikir la kan beli je karpet ni untuk alas tempat baby main... dari beli alas getah yang kat jusco tu...bole tahan mahal gak... heheh

    ReplyDelete

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!