4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, February 15, 2013

musim demam ke?


Dea demam selsema....demam ni la yang aku paling tak suka bila terkena diri aku...so aku anggap aku di tempat Dea...sure Dea pun rasa macam aku rasa...aku memang jarang terkena virus ni...konon antibody kuat... so apabila virus ni menyerang Dea, aku as a mother pun rasa gelisah...mau tak nya minum susu pun takmau,tido nangis jer sebab xselesa..if kita yang dewasa pun rasa nak cabut hidung letak sebelah kn....ni kan baby yg berusia 4month 2week....alaaaaa ciannya anak ibu....

dua hari dah keadaan berlarutan....sure berat badan akan susut...tak kisah la,janji Dea cepat sembuh... memula demam selsema jer....esoknya pula suhu badan macam naik skit, sukarela atau paksaresa aku memang la jururawat Dea....first time anak sakit,so grab la peluang nak jaga anak sendirikan....ada ganjaran di akhirat kelak inshaa Allah....bukan mengharap ganjaran just bila fikir ganjaran makin semangat aku nak jaga Dea..even Dea bangun tengah malam nangis2... untung la tak keja lagi kan dapat layan Dea.... walaupun rasa lega sebab tak keja lagi dalam hati tak putus berdoa semoga cepat dapat keja... 




lekat cool fever kat dahi pun senget...apa la ibu ni kan..hehehe Dea dah pandai tarik buang cool fever tu...so asyik tempek buka tempek buka..sampai la adhesive tak proper lagi...solution nya lekat time Dea tido and harus di bedung! hahahahah demam demam pun kena buli dengan ibukan?


so bila Dea bangun tido tak boleh guna cool fever lagi.....guna la kaedah kain lampin lembab..aku suka cara ni..latak jer atas kepala...bila rasa panas serap ke kain terbalik kn kain...simple tapi berkesan nak sejukkan suhu badan baby.... tengok tu asyik je kan...huhuhu demam pun mesti layan kartun lagi..fevourite show la....


kembali ceria..tapi demam Dea on off...bila dah ok ceria la sekejap...hidung tak tersumbat cepat2 aku bagi minum susu....kalau tak jangan harap la Dea nak minum dengan keadaan hidung yang tersumbat tu......

tapi kan agak pelik la...lepas berpeluh ja Dea naik ruam....biji kecik2..adakah demam campak???? tapi naik dekat kepala and muka jer.....so aku rasa bukan campak and letak bedak amway allano tu..buat cam bedak sejuk tempek jer kat muka....



Dea cepat sembuh k...hope dapat tido nyenyak malam ni....sian sangat bila tak boleh tido malam... dah google petua hilangkan selsema baby... aku dah letak minyak dekat batang hidung n ubun-ubun...nampak cam berkesan..tak tau la...tengok la camna k....dah letak baby balsom...pastu ada akak aku bagi minyak apa tah wangi....kak aku cakap untuk legakan selsema baby..pun aku letak.....nak sangat antibody Dea kuat dapat lawan Virus ni....sebab tu la aku tak bawa Dea g klinik,..nak imun Dea kuat.....tapi if selsema berlarutan kena bawa juga la...baby kan sian sangat tak dapat handle selsema lagi.....


dea cepat baikkkk tau :)











SUka? > klick button "LIKE"...

No comments:

Post a Comment

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!