4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 30, 2013

Allah knows what is the best

Bismillah...

I trust ALLAH


Allah knows what is the best for us, so why should we complain
we always want sunshine but Allah knows there must be rain
we always want the laughter and the merriment of cheer
but our hearts will lose their tenderness if we never shed a tear.....

kata-kata dibawah ni buat aku realize tentang setiap doa yang kita mohon... Allah berikan kita sesuatu tapi kita tak pernah terfikir tentang Kebaikan yang Allah kurniakan...so setiap apa yang terjadi ada Hikmah...

Jika Allah Belum Makbulkan Doa kita

Aku minta pada Allah setangkai bunga segar, aku terima kaktus berduri…
Aku minta pada Allah binatang yang comel dan cantik, aku terima ulat bulu…
Aku sedih, protes, kecewa, betapa tidak adilnya ini…
Namun kemudian…
 
Kaktus itu berbunga sangat cantik, 
Ulat itu membesar dan berubah menjadi rama-rama yang sangat cantik.


Kadangkala Allah hilangkan sekejap matahari,
 kemudian Dia datangkan pula guruh dan petir, 
puas kita menangis mencari dimanakah matahari?? “

Ternyata Allah ingin hadiahkan kita pelangi

Itulah jalan Allah, indah pada waktunya Allah tidak memberi apa yang kita harapkan, tapi Dia memberi apa yang kita perlukan.




 

Firman ALLAH dalam surah al-Baqarah ayat 186 ; 
Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.  

Kita , sebagai seorang hamba , kena selalu bersangka baik dengan ALLAH . Sebab , kita tau , kita tak ada apa-apa dalam dunia ni . Kita lemah . Semua milik ALLAH . terima kasih Ya Allah kerana pinjamkan aku keluarga yang bahagia...mak ayah adik beradik ibu ayah mertua especially suami dan anak di sekeliling aku bagi mewarnai hidupku... Ya Allah kau murah kan rezeki kami Ya Allah...kau panjangkan Umur kami ya Allah.... permudahkan segala urusan kami Ya Allah... amin amin amin ya Allah.........




SUka? > klick button "LIKE"...

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. dugaan mematang kn kite. hadapi dengan redha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu....setiap dugaan menaik darjat seseorang itu....semoga redha dgn ujian Allah

      Delete

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!