4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, May 18, 2013

Demam Campak Halus

Bismillah.. asyik asyik update DA demam...dan demam... ya baru last two week DA demam tumbuh gigi dua batang...dan sekarang baru saja recover demam campak halus. kesian anak ibu sorang ni...btw ok la dah kena demam campak ni...so tak risau dah lepas ni...DA dah ada imun dema campak halus..dan ibu layak dapat certificate jaga DA demam siang malam pagi petang merengek...

before suspek demam campak halus ni..DA demam 3 hari...suhu encecah 38.9 C....adoiiiiyai!!! dah pergi ambil ubat, tapi anak aku ni bukan main susah nak telan ubat...3 hari sudah ibu berjaga sian anak ibu.... tempek cool fever pun still panas..errrrr DA ni sensitip dgn cool fever...sebab DA akan cabut then nyot2 dgn enaknya....pastu aku lekat dekat belakang itu pun kalau tangan dia sampai seboleh mungkin akan dia capai and cabut.... aku guna kekdah tradisional nak cool kan dia... jelum kepala dengan air daun bunga raya....lendir-lendir tu aku letak sekerap yang mungkin...DA pun selesa ja bila aku letak maybe kepala panas then letak tu sejuk je...esoknya aku letak air asam jawa..lagi cepat sejuk kepala DA....dan suhu dah turun...

Dekat badan mula-mula naik...time ni belum tau demam campak..
 Aku sangkakan boleh tarik nafassss panjang nak rest kan diri yang separa sedar dengan tak terurus abis hahahah.... eloknya esok tu muka DA naik merah-merah ingat elergik apa pula budak ni...aku letak bedak banyak-banyak...DA macam tak berapa selesa..bila panas time tengah hari makin menjadi-jadi dia merengek...then aku mandikan merah2 makin banyak....omg!! apakah ini???? tunjuk dekat MIL dia cakap letak bedak sejuk..tp aku dah letak calamine lotion...DA macam selesa sikit...

bila petang ingat bila letak calamine lotion makin kurang la....tapi makin teruk....apakah??? MIL cakap macam campak halus..terus packing baju balik rumah tok bashah.... tok bashah ni kalau demam macam ni dia suka dengan traditional la...amik air penawar bagi mandi n minum malam tu....dan DA hanya pakai diapers sajo tido malam tu.... :( esok pagi bangun muka merah-merah delima...dua hari juga ambil masa nak kuar sampai ke kaki... Alhamdulillah fully recovered!! 3hari demam panas + 3 hari campak halus.

Sempat lagi pergi shopping dekat tesco...sian anak ibu muka tak manis
Time demam je nak tido dalam troli macam ni...tak larat kot =(
pernah korang kuar shopping dekat tesco letak anak mcm ni...hehehe aku first time buat camni..sebab kes tak bawa stroller.. abah mmg malas bawa stroller..DA taknak duduk dalam tu...time darurat begini la jadinya..hehehe....

SUka? > klick button "LIKE"...

2 comments:

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!