4EVA N EVA AFTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sinaran yg di pelihara Allah

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, November 26, 2012

5 Hari 4 malam - at HSJ, Pulau Pinang

Seumur hidup...baru first time kena warded...itu pun sebab nak deliver baby.. lama betul menginap di Hospital..huhuhu terpaksa kak jah oiii...kena la juga..kalau takdak sebab musabab tak dak maknanya nak duduk lama-lama dekat hospital..kalau hotel 5star takpe la juga kan..heheheh..... alkesahnya, sebab aku ni tak sihat.... tapi Alhamdulillah anak ibu sihat...syukur sangat.....

oke :) entry lepas DISINI dah kira 2hari 1malam di hospital...nak continue cerita hari seterusnya...

After delivered settle process menjahit di V dan semuanya pukul 6.30pm baru boleh masuk warded...menangis aku tengok mak aku ada kat depan pintu LR.....tapi control je (malu)..huhuhu tapi mana abah dea aleesya?? dah settle masuk ward 10, baru tanya mak mana hubby yg di kasihi...rupanya en hubby balik rumah mandi....seharian dia tunggu dari subuh tadi.. dekat HSJ hubby tak boleh masuk LR...sengaja aku pun memang tak nak hubby masuk...cukup la sekadar dia berdoa dan memaafkan aku....sebab aku ni manja,kalau ada dia takut aku ni asyik merengek ja....abang akitttttt..sayang tolongggg..... hihihi.....tapi maybe adik aleesya nnt nak bersalin dekat GH plak la....tak serik pun nk baranak lg..ada cita2 dah...hihihi.....

27/9/12 - Malam ke-2

Habis waktu melawat family pun balik la....hospital gomen mana boleh nak ada orang tunggu jaga kan....redho jer la, akibat keletihan kehabisan tenaga tak tido seharian over then 24hours aku pun tertidur.....tapi takla nyenyak sangat sebab tak selesa dengan keadaan badan dan miss V....

9.00pm: nurse datang tukar pad,pukul.

10.00pm: nurse suruh pergi toilet kencing buang air...nurse cakap kalau tak buang air kecil esok tak boleh keluar hospital...arghhhh stress aku dengar....aku masih lemah...tak larat sangat...try juga bangun,rasa macam nak pitam cakap dekat nurse tak boleh bangun lagi...dia cakap takpa u rehat dulu lepas tu kalau rasa dah sihat pergi toilet ok...

Dea hari pertama : Dea tak selesa agaknya.....39week dalam perut ibu kn...
28/9/12 - Hari/malam ke-3

1.00am: oke :) rasa macam kuat untuk bangun....better bangun pergi toilet...sesampai dekat toilet settle segala urusan time nak bangun tu terus rasa blackout!!!!! damn.. somebody please help me!! gelap duniaku...panggil nurse,mujur nurse ada area tu....cakap i pitam,then dorang pun dengan pantas ambil wheel chair..tolak ke katil...Dea nurse ambil jaga aku pun terlena..sedar-sedar ada doktor datang ambil darah check temperature semua2 la...pastu aku sambung tido...

(tanya nurse pkul brapa) 3.00am: tetiba rasa kelang kabut....nurse siap2 barang aku and tolak ke LR...masuk LR untuk kali kedua,masuk dalam tu untuk doktor monitor keadaan aku...kena buat CTG sebab aku demam..and tak tahu la apa kes lagi..aku pon tak terdaya nak tanya banyak2...yang aku sedar kena drip water 2beg...

7.00am: bangun tido semua dah ok...dah tak demam Alhamdulillah....tolak keluar masuk ward 10 balik...

tapi still tak boleh keluar lagi.....sebab doktor masih siasat sebab apa aku pitam....

Dea hari kedua:anak ibu baik sihat Alhamdulillah..tak meragam pun...faham ibu sakit kn....

29/9/12 - Hari/malam ke-4

7.00am: pagi-pagi doktor datang check up.... pulse rate aku laju 101/min.....normal 80/min kot....sekali lagi kena buat CTG....nak cnfirm pulse aku kenapa begitu kencang...doktor tanya aku kot2 berdebar sebab dapat anak...hehehe tak rasa apa pun....then doktor ambil darah nak buat uji kaji lagi...... so harini still tak boleh balik :(...rupa2nya HB aku sangat low... hanya 7.8 jer.... before admit 26/9/12 HB 16, after deliver 27/9/12 HB 9.8.... doktor cakap nak kena tambah darah..tettttttt terkedu seketika...aww!! terbayang darah sapa la nak kena tambah kat dalam badan aku...tawakal je la....

5.30pm:nurse datang dgn membawa satu pine darah A positive....redha je darah orang lain masuk dalam badan....waaaaaaa T______T semua berjalan lancar dengan izin Allah takde alah/sakit kepala atau simptom2 yang darah tu tak sesuai dengan aku....

Dea hari ketiga: makin membesar anak ibu...Bf satu - dua jam tau....

30/9/12 - Hari ke-5

seperti biasa doktor datang check awal2 pagi..ambil darah lagi....akhirnya tengah hari doktor cakap dah boleh discharge.....yeahhhh!!! alhmdulillah.....petang baru settle and balikkkkk.....

Dea hari keempat:yeahh...siap sedia nak balik

Alhamdulillah......dea Aleesya no jaundis....minum susu ibu ja....so susu ibu adalah yang terbaik untuk bayi anda...
SUka? > klick button "LIKE"...

No comments:

Post a Comment

thank you sebab sudi mengomen....

Friendship forever

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FIND WHAT EVER U WANT HERE!!